Pelita Raya

Ini antara pelita raya moden yang byk dijual..boleh dibeli dikebanyakan kedai, asalkan ada $$$

Entry kali ni psl pelita raya…bukan pe, bila tgk gambar2 di fb Jai, dia dan kwn2nya buat pelita raya, terimbau plk kenangan lalu..kenangan sambut raya masa kecik2 dulu..tp rsnya skrg ni pun x ramai lagi dah yang buat pelita raya buluh sekarang ni. Kat kg sy pun, mana de yg buat dah.. Pelita raya ni dibuat dan dipasang sempena mlm 7 likur, menyambut malam LailatulQadar… istimewanya malam ini adalah seumpama malam seribu bulan. Malaikat turun dari langit serta merta air yang mengalir akan membeku.. segala pohon akan tunduk… malam itu kita banyak berbuat ibadah doa kita akan di kabulkan oleh Allah SWT….

Sebenarnya seronok tgk bila pelita raya dipasang, rumah2 terang dilimpahi cahaya pelita raya.. pelita raya bukan setakat pasang disekeliling rumah, di sepanjang jalan..malah ada yang kreatif siap buat pintu gerbang depan jalan masuk kampung lagi.. keadaan tu mg sgt cantik. Kredit untuk Jai dan kawan-kawan, deorang ni dari Kg. Tok Balai [nak tau kat mana Kg. Tok Balai, sila interview jai ye!]- ni la barisan pemuda yang masih memelihara adat budaya kita yang semakin hari semakin luput.

P.S: Terima kasih juga sbb benarkan saya amik gambar2 untuk masukkan dalam entry ni.

2 Comments (+add yours?)

  1. Hairul Azwan Ahmad
    Aug 25, 2011 @ 16:35:42

    hidup pak jai…

    Reply

  2. Noorhafifah Acu
    Aug 26, 2011 @ 09:05:08

    hidup pakjai lagiiii….pelita aku mana

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: